Magyar terméket olcsóbban?
A magyar termékek piaci szerepének erősítése, a honi élelmiszer-kereskedelem élénkítése az elsődleges célja a ma alakult Magyar Gasztro Térkép Klaszter egyesülésnek, melynek alapító okiratát, a tizenkét alapító cég és szervezet, valamint a két támogató, a VM és a Magyar Gazdakörök Országos Szövetsége (MAGOSZ) képviselői sajtótájékoztatón írták alá.
Kiváló ötlet a Magyar Gasztro Térkép Klaszter kezdeményezése, amely biztosítja, hogy az élelmiszerlánc valamennyi szereplője összekapcsolódhat egy rendszerben – mondta az élelmiszerlánc-felügyeletért és agrárigazgatásért felelős államtitkár. Kardeván Endre a klaszter fontos feladatának nevezte a kiváló minőségű hazai termékek piaci pozícióinak erősítését. Mint mondta, közös érdek, hogy az ország elsősorban hazai alapanyagok felhasználásával képes legyen ellátni a lakosságot biztonságos élelmiszerrel.
A most alakult szakmai összefogás megpróbálja felölelni a Magyarországon működő, az élelmiszer-gazdasághoz kötődő vállalkozásokat, egyéni termelőket. Célja a hazai élelmiszer-kereskedelem élénkítése, a termelők számára biztos piac, a hazai éttermeknek kiváló minőségű hazai alapanyag biztosítása. A szervezet, amelynek tagja mások mellett a Magyar Gasztro Kontroll Kft., a Magyar Termék Non Profit Kft., a Profi Magyarország Zrt., a Tudatos Vásárlók Egyesülete, a Mirbesz Csoport, valamint a Tesco-Global Áruházak Zrt. is – létrehozott egy e-piacteret, amelynek segítségével könnyebben kapcsolatot teremthet egymással az alapanyag-termelő, a feldolgozó, a kereskedő és a vendéglátó-ipari szakma.
A Magyarországon megtermelt mezőgazdasági termékek számára a feldolgozás jelenti az elsődleges értékesítési lehetőséget – fogalmazott az államtitkár. Véleménye szerint az alapanyag termelők és feldolgozók egymásrautaltságának teremthet biztos hátteret, bizalmi kapcsolatrendszert a klaszter. Kardeván Endre üdvözlendő célnak nevezte, hogy a klaszter közvetítő szerepet vállal abban, hogy minél több kiváló hazai élelmiszeripari terméket dolgozzanak fel a vendéglátó-iparban és a közétkeztetésben. Nem utolsó szempont az sem, hogy ezeknek a termékeknek nem kell sok száz, vagy ezer kilométert utazniuk, amíg eljutnak a fogyasztó asztaláig – fogalmazott a tárca államtitkára.
A klaszter tagdíja a kisboltok és a termelők számára 6.000, az éttermeknek 12.000, a termelő illetve gyártó cégeknek 100 ezer forint évente. Az egyesülés honlapcíme: www.gasztrocontroll.hu.
Leave a Reply